Importanta de a avea un site web

Importanta de a avea un site web

Importanta de a avea un site web

Mai este util sa te gandesti sa creare site uri web profesionale „mileniul social”? Bineinteles ca este. Mai ales in contextul actual de mare vizibilitate prin intermediul diverselor platforme de socializare, a avea propriul site web nu este doar util, ci chiar necesar.

Facebook, Twitter, Instagram, You Tube etc., care ofera tuturor un spatiu virtual gratuit, au favorizat numeroase realitati profesionale si antreprenoriale, oferind posibilitatea de a „aparea pe internet”. Oricat de mult a reprezentat si reprezinta o mare oportunitate, este inca departe de avantajele pe care le ofera un spatiu web propriu si dedicat.

In Romania, numarul persoanelor care utilizeaza in mod obisnuit internetul, in intervalul de varsta 16-74 de ani, este de aproximativ 56%. Aceasta cifra procentuala, desi este inca scazuta in comparatie cu alte tari europene, creste pe masura ce scade grupa de varsta luata in considerare.

Pe masura ce trec anii, pe baza tendintelor actuale, vom avea cu siguranta o populatie din ce in ce mai conectata si devotata retelei pentru satisfacerea oricarei solicitari sau nevoi.

Motive intemeiate pentru a avea un site web

  1. Va permite sa fiti gasit fara limite de spatiu si timp. Un site web este accesibil de oriunde din lume, la orice ora din zi, inclusiv duminica si in zilele de sarbatori legale (ganditi-va la toate rezervarile de servicii, achizitiile si vizionarile care se fac, in mod normal, dupa orele normale de lucru sau in zilele de sarbatoare).
  2. Este un aliat excelent pentru intarirea identitatii brandului, reprezentand o piesa de neinlocuit in cadrul unui sistem de comunicare integrat si eficient, care sa va respecte designul grafic si stilul de comunicare.(Atunci cand oamenii afla despre o companie prin intermediul comunicarii orale sau offline, doresc sa gaseasca mai multe informatii pe internet. Este foarte important sa oferiti aceste informatii cu un site care sa reflecte imaginea prezenta pe fiecare canal, doar asa va puteti consolida identitatea si recognoscibilitatea brandului).
  3. Creati actiune si interactiune directa cu diferitele platforme sociale. (Utilizarea retelelor sociale este indispensabila pentru a atrage trafic catre site. Puteti construi si proiecta publicarea postarilor prin includerea de link-uri catre sectiuni sau pagini ale site-ului legate de serviciile si produsele pe care intentionati sa le promovati)
  4. Afisati mereu informatii, stiri si noutati actualizate in timp real. continutul unei brosuri sau al unui flyer devine repede invechit si, pentru a le reinnoi, este necesara actualizarea grafica si tiparirea lor cu investitii economice continue, uneori chiar si doar pentru modificarea unui contact telefonic. Toate acestea cu un site web este imediat si la cost zero)
  5. Fidelizarea clientilor prin sisteme de reduceri ad-hoc sau prin trimiterea de buletine informative si promotionale (un site web va permite sa activati canale dedicate si personalizate pentru client, pe langa gestionarea sistemelor de promovare directa).
  6. Deveniti cartea de vizita online in toate actiunile B2B si B2C la distanta. Deseori, pentru afaceri, trebuie sa contactati companii la distanta sau sa prezentati produse clientilor la distanta. Trimitand link-ul catre site prin e-mail sau printr-o aplicatie de mesagerie, puteti deschide usile companiei cu un simplu click)

La ce sa fii atent atunci cand iti proiectezi site-ul?

Selectia reala a fontului ar trebui sa depinda de publicul dvs. Oamenii mai tineri, de exemplu, prefera adesea fonturi mai distractive si mai elegante. Persoanele in varsta ar putea prefera cele curate si simple, care sunt mai usor de citit.

Fontul tau ar trebui sa reflecte, de asemenea, personalitatea marcii tale si daca vrei sa arati profesionist sau distractiv si tineresc.

Iata un exemplu de brand care face acest lucru bine prin utilizarea unui font creativ pentru a reflecta propria creativitate.

Ar trebui sa va proiectati site-ul intr-un mod care sa il faca accesibil tuturor. Nu numai ca va face experienta mai buna pentru publicul dvs., ci este si impus de lege. Aceasta inseamna sa va proiectati site-ul web astfel incat si persoanele cu dizabilitati sa il poata accesa.

Acest lucru este, totusi, mai usor de spus decat de facut. Majoritatea designerilor si agentiilor de site-uri web nici macar nu sunt constienti de acest lucru, cu atat mai putin capabili sa creeze un site web accesibil.

Asadar, fie ca iti construiesti singur site-ul web, fie ca folosesti o agentie de web design, asigura-te ca ai proiectat un site web accesibil. Desi acest lucru poate fi extrem de dificil, puteti profita la maximum de solutii precum accessiBe pentru a simplifica intregul proces. Compania va ofera un cod, pe care il puteti instala astfel incat site-ul dvs. sa afiseze instantaneu o interfata accesibila.

AccessiBe AI scaneaza si analizeaza, de asemenea, site-ul dvs. web pentru a se asigura ca acesta respecta toate legile legate de accesibilitate (ADA, WCAG, Sectiunea 508) in doar 48 de ore. Acest lucru va va ajuta sa evitati orice proces legate de accesibilitate (da asta este un lucru) si sa includeti un numar mai mare de persoane in publicul dvs.