Ce face un specialist in asistenta informatica sau IT?

Ce face un specialist in asistenta informatica sau IT?

Ce face un specialist in asistenta informatica sau IT?

Un specialist IT sau suport tehnic informatic este un „profesionist instruit care ofera suport in tehnologia informatiei” pentru organizatii sau companii. Specialisti in analiza nevoilor de tehnologie informationala, dezvoltarea si testarea software-ului, efectuarea sarcinilor informatice si depanarea.

Termenul se aplica pozitiilor precum dezvoltator de software, administrator de sisteme, administrator de retea, administrator de baze de date, specialist in asistenta tehnica si programator.

Servicii IT este locul in care vei gasi cele mai bune solutii pentru tine si firma ta. 

Acesta este motivul pentru care Hals Intelligence are personal specializat in diferite domenii ale informaticii pentru a acoperi cele mai simple sau mai complexe nevoi pe care afacerea sau compania dumneavoastra le poate solicita.

Dezvoltatori de software

Dezvoltatorii de software planifica si creeaza doua tipuri de software: sisteme, care permit hardware-ului sa functioneze, si aplicatii, care indeplinesc sarcini ale utilizatorului, cum ar fi procesarea textului, gestionarea bazelor de date si proiectarea tridimensionala.

Chiar daca acestea dau de multe ori desenele lor pentru programatori de codificare reale, dezvoltatorii ar trebui sa stie, de asemenea, limbile software-ului in cazul in care trebuie sa cod pe cont propriu. De asemenea, ei testeaza si documenteaza creatiile lor pentru a asigura utilizarea.

Administratori de retea si de sistem informatic

Administratorii gestioneaza sisteme informatice, baze de date si retele. Ei sunt responsabili pentru mentinerea sistemelor in functiune, asigurandu-se ca toate componentele hardware si software comunica intre ele, efectueaza intretinere astfel incat sistemele sa functioneze eficient si rezolva problemele pe care utilizatorii le descopera.

Adesea, gestionarea echipelor de specialisti tehnici care efectueaza efectiv instalatiile de intretinere si reparatii planificate

Suport Specialist

Specialistii in asistenta ajuta oamenii sa utilizeze hardware si software la telefon, e-mail, in scris sau fata in fata. Ei asculta cu atentie problemele, propun si implementeaza solutii si efectueaza mentenanta si testare pentru a se asigura ca sistemele functioneaza corect. Hardware-ul si software-ul nou si utilizatorii pot fi configurati sa le foloseasca. Ei pot colecta date despre probleme si reparatii, pe care le vor prezenta apoi conducerii pentru analiza.

Specialist in securitate cibernetica

Specialistul in securitate cibernetica este un expert in securitatea informatica a companiilor si organizatiilor. Printre principalele sale functii se numara:

  • Formularea planurilor de protejare a fisierelor informatice.
  • Atentie la situatii de urgenta in ceea ce priveste prelucrarea datelor.
  • Monitorizarea rapoartelor privind virusii informatici.
  • Monitorizarea utilizarii fisierelor de date.
  • Reglementarea accesului pentru a proteja informatiile continute in fisierele informatice.
  • Implementarea protocoalelor criptografice si a instrumentelor de securitate bazate pe aceste protocoale.
  • Analiza si detectarea amenintarilor la adresa securitatii si dezvoltarea tehnicilor de prevenire.
  • Cunoasterea si interpretarea reglementara a centrelor de raspuns la incidente de securitate.
  • Crearea si dezvoltarea de proiecte de securitate a calculatoarelor si comunicatiilor.
  • Analiza medico-legala si analiza malware-ului.

Acest profesionist proiecteaza si dezvolta, de asemenea, proiecte, planuri, programe si instrumente de securitate care accepta sau automatizeaza o parte din sarcinile care trebuie indeplinite.

Puteti implementa sisteme de management al securitatii informatiilor (SGSIS), cum ar fi gestionarea firewall-ului, antivirus pe microsoft, Linux, Android etc. Sisteme de operare; Este responsabil pentru rezolvarea incidentelor, controlul infrastructurilor de securitate IT, Securitatea perimetrala a rutarii si comutarea, WAN, LAN si wifi; El este responsabil pentru managementul securitatii: hacking etic, analiza vulnerabilitatii, proiectarea de solutii si instrumente, mecanisme de autentificare si autorizare, criptarea dispozitivelor de stocare in masa si a dispozitivelor mobile.

Ce este IT Service Management (ITSM)?

Managementul serviciilor IT (ITSM) este procesul de proiectare, livrare, gestionare si imbunatatire a serviciilor IT pe care o organizatie le ofera utilizatorilor sai finali. ITSM se concentreaza pe alinierea proceselor si serviciilor IT cu obiectivele de afaceri pentru a ajuta o organizatie sa creasca.

Care este diferenta dintre ITSM si ITIL?

ITIL este un cadru de bune practici si recomandari pentru gestionarea operatiunilor si serviciilor IT ale unei organizatii. A fost creata de Agentia Centrala de Calcul si Telecomunicatii (CCTA) a guvernului britanic la mijlocul anilor 1980. Procesele ITSM, atunci cand sunt construite pe cadrul ITIL, deschid calea catre servicii IT mai bune si afaceri mai bune. Pe scurt, ITIL este un set de orientari pentru gestionarea eficienta a serviciilor IT.

86% dintre birourile de service utilizeaza cadrul ITIL. Cu toate acestea, utilizarea ISO/IEC 20000 (29%) si DevOps (11%) a crescut in ultimii ani.

Beneficiile proceselor ITSM eficiente

Indiferent de dimensiunea afacerii, fiecare organizatie este implicata intr-un fel in gestionarea serviciilor IT. ITSM se asigura ca incidentele, solicitarile de servicii, problemele, modificarile si activele IT, precum si alte aspecte legate de serviciile IT sunt gestionate intr-o maniera simplificata.

Echipele IT din organizatia dumneavoastra pot utiliza diverse fluxuri de lucru si cele mai bune practici in ITSM, asa cum este descris in ITIL.

Procesele ITSM eficiente pot avea efecte pozitive asupra functiei generale a unei organizatii IT

Iata cele 10 beneficii cheie ale ITSM:

  • Costuri mai mici pentru operatiunile IT
  • Randamente mai mari ale investitiilor IT
  • Intreruperi minime ale serviciului
  • Abilitatea de a stabili procese IT bine definite, repetabile si gestionabile
  • Analiza eficienta a problemelor IT pentru a reduce repetarea incidentelor
  • Eficienta imbunatatita a echipamentelor de asistenta IT
  • Roluri si responsabilitati bine definite