Raportul de aur in web design
Oricine a acordat putina atentie la orele de arta din scoala a auzit de „Raportul de Aur”. Insa, puteti sa explicati cu exactitate ce se afla in spatele ei? Stiati ca puteti folosi acest principiu pentru marketingul dvs.? Daca nu, veti invata tot ce trebuie sa stiti despre „Proportia Divina” a raportului de aur aici.
Raportul de aur: Estetica perfecta poate fi gasita peste tot
Raportul de aur descrie o relatie matematica de diviziune care poate fi gasita atat in natura, cat si in arta. De exemplu, carcasa unui melc creste in sensul raportului de aur. Putem observa, de asemenea, acest fenomen in plante, de exemplu in amenajarea semintelor de floarea-soarelui. Chiar si fata umana poate fi clasificata in functie de proportiile spiralei de aur rezultate din aceasta.
Ce face raportul de aur?
Raportul de diviziune al raportului de aur arata armonios si atractiv. Marketerii si designerii web folosesc aceasta proportie idealizata pentru a-si face aparitiile sau ofertele mai atragatoare chiar si in Romania, in zona de web design Cluj.
Un propagator important al acestei invataturi a fost, printre altele, savantul si autorul german Adolf Zeising. In lucrarea sa „Noua Doctrina a proportiilor corpului uman” el a descris relatia de aur in natura, in oameni, in designul imaginii si in arhitectura.
Unde se utilizeaza raportul de aur?
Raportul de aur este utilizat in principal in matematica, arta si arhitectura, fotografie, precum si web si design grafic – pe scurt, oriunde sunt vizate conditii armonioase.
Multi artisti celebri precum Raphael, Leonardo Da Vinci si Albrecht Durer au folosit principiul „proportio divina”, deoarece au recunoscut ca compozitiile picturale, cladirile si alte structuri sunt percepute de proportiile divine ca fiind deosebit de armonioase, naturale si estetice.
Dar raportul de aur poate fi gasit si in Mona Lisa, Piramidele din Giza si Partenonul din Atena.
Raportul de aur aici si acum: de la logo-uri la fotografie
De fapt, nu numai picturile istorice, ci si brandurile moderne profita de raportul de aur. Nu numai lungimile paginilor de carduri de credit disponibile in comert, dar, de asemenea, logo-urile Apple, Twitter, National Geographic si Toyota corespund raportului de aur.
Dar marketerii se pot orienta si asupra raportului de aur atunci cand decid formatul pentru pliante sau designul standurilor targurilor comerciale.
O forma simplificata este furnizata de regula treimilor, in care o imagine (sectiune) este aliniata la o grila 3×3. Daca aici sunt plasate elemente importante pe una dintre axe, aceasta corespunde aproximativ raportului de aur si atrage atentia asupra partii corespunzatoare fara a fi nevoie sa se concentreze asupra acesteia. Important: Pentru a pastra efectul, desigur, nu toate axele ar trebui sa fie utilizate in acest fel, ci doar una sau doua.
Proportia divina ca un plan in Layout Design
In plus fata de designul de brand, principiul de design este, de asemenea, util in web design. Pentru ca, chiar si site-uri intregi pot fi construite in conformitate cu regula treimilor. Este logic sa gazduiti elemente de baza in aspectul site-ului web, cum ar fi apelurile la actiune, pe axe.
Raportul de aur poate separa, de asemenea, meniul lateral de continut, spirala aurie este un instrument util pentru impartirea generala a imaginii, a textului si a zonelor de culoare. Din acest motiv, multe sabloane se bazeaza exact pe astfel de grile cu divizare tripartita.
In concluzie, proportia divina poate fi de mare ajutor in multe domenii si chiar in web design, dupa cum ati putut observa mai sus in articol. Nu este greu de implementat regula de aur in web design: aveti nevoie doar de un grid de layout bine masurat, dupa care mentineti restul elementelor in gridul respectiv.