Ascultarea vocii clientului: 3 instrumente cantitative

Ascultarea vocii clientului: 3 instrumente cantitative

Ascultarea vocii clientului: 3 instrumente cantitative

Va invitam sa descoperiti o metodologie care sa va permita sa ascultati ce au de spus clienti sau potentiali clienti in vederea imbunatatirii serviciilor sau produselor oferite de dvs. Mai ales daca doriti sa realizati un nou proces pentru infiintare pfa sau srl intr-un nou domeniu.

Instrumente pentru a asculta „mai multi” clienti

Mai multe instrumente cantitative fac posibila colectarea de informatii la o scara mai mare. Urmatoarele paragrafe prezinta cateva dintre aceste instrumente si caracteristicile lor.

Sondaje online

In ultimii cativa ani, sondajele online au inlocuit sondajele fata in fata si sondajele traditionale prin telefon. Sondajele online sunt acum cea mai comuna modalitate de a obtine informatii cantitative de la clienti. Acestea sunt detinute pe un site dedicat si pot fi completate de clienti in orice moment.

Acest tip de sondaj are multe avantaje. In primul rand, acestea tind sa fie mai ieftine si mai rapide decat formatele traditionale. De asemenea, ofera o mare flexibilitate respondentilor, deoarece pot raspunde la intrebari in momentul si ritmul adecvat lor. In cele din urma, sondajele online elimina riscul ca intervievatorii sa influenteze raspunsurile.

Efectuarea de sondaje online este deosebit de potrivita atunci cand aveti un buget limitat de cercetare si doriti sa obtineti o cantitate mare de date. Este, de asemenea, o solutie interesanta pentru colectarea periodica a informatiilor in vederea evaluarii deciziilor si initiativelor operationale.

In general, toate tipurile de sondaje cantitative pot fi efectuate online si este posibil sa se realizeze sondaje pe o mare varietate de subiecte. Metodologia se preteaza deosebit de bine pentru testarea comunicarii si monitorizarea satisfactiei.

Panouri online

Un panou online este un grup de clienti care se ofera voluntar pentru a participa la sondaje si/sau sesiuni de satisfactie. Grupul este alcatuit dintr-un anumit numar de clienti pentru a fi reprezentativ pentru clientela in general. Acestia sunt recrutati pentru a-si exprima opinia pe o varietate de subiecte si contactati periodic de companie pentru a participa la diverse sondaje. Toate tipurile de sondaje cantitative pot fi efectuate prin intermediul panourilor. Ele pot fi folosite si pentru a recruta participanti pentru focus grupuri .

Panourile online au multe avantaje, printre care faptul ca sunt economice, ca permit obtinerea rezultatelor in cateva zile si ca rata de raspuns este relativ mare deoarece persoanele contactate au fost special recrutate si sunt voluntare.

Una dintre caracteristicile panourilor este ca fac posibila urmarirea evolutiei respondentilor in timp, deoarece este intotdeauna acelasi grup de persoane. Prin urmare, este posibil sa se efectueze studii de perceptie de tip „inainte/dupa”, de exemplu.

Panourile online sunt deosebit de utile atunci cand, de exemplu, bugetul dumneavoastra de cercetare este limitat sau cand doriti sa colectati periodic date despre clienti pentru a valida sau sustine deciziile operationale sau initiativele.

Sondajul de satisfactie

Sondajul de satisfactie este un chestionar care colecteaza calitatea perceputa de clienti. Se poate transmite prin email, posta, telefon sau se poate face fata in fata. Sondajul este un element cheie al procesului de imbunatatire continua. Dezvaluie, la un moment dat, eficienta planului de actiune intreprins pentru cresterea satisfactiei clientilor.

Un sondaj de satisfactie este util in special pentru a identifica punctele forte si punctele slabe ale companiei din punctul de vedere al clientului. Face posibila masurarea calitatii percepute intr-un mod faptic si obtinerea de cai de imbunatatire.

Acest tip de instrument este deosebit de potrivit pentru a intelege comportamentele si obiceiurile populatiei de clienti sau pentru a colecta date demografice referitoare la acestia. De asemenea, este o solutie interesanta pentru a intelege mai bine anumite fenomene specifice precum scaderea vanzarilor sau cresterea reclamatiilor in special.

Utilizate corect, instrumentele cantitative va permit sa colectati un volum relativ mare de date si sa obtineti astfel rezultate semnificative, reflectand realitatea populatiei de clienti. Rezultatele constituie un ajutor decizional cu scopul de a va dezvolta oferta si serviciile pentru a raspunde mai bine asteptarilor si nevoilor publicului dumneavoastra tinta.