Sase demersuri esentiale in vanzarea profitabila a unei companii

Sase demersuri esentiale in vanzarea profitabila a unei companii

Sase demersuri esentiale in vanzarea profitabila a unei companii

Oamenii de afaceri se intalnesc in unele cazuri cu necesitatea de a vinde compania sau o parte a acesteia, motivele fiind diverse, in functie de imprejurari. Acest proces poate fi unul complicat, ce ofera o multime de provocari ce pot fi, insa, depasite in mod satisfacator, printr-o planificare in detaliu a intregului demers si a utilizarii tuturor elementelor care pot garanta o vanzare profitabila. 

Domeniul fuziunilor si achizitiilor din afaceri este guvernat de reguli specifice si de elemente ce nu sunt cunoscute de toti antreprenorii. In special, cei care nu au trecut printr-un astfel de eveniment nu stiu intotdeauna ce trebuie sa faca pentru a obtine cel mai bun pret. Specialistii recomanda in acest caz pentru obtinerea de rezultate maxime apelarea la servicii de consultanta in fuziuni si achizitii puse la dispozitie de firmele de consultanta in afaceri, cum ar fi Mazars in Romania, o companie cu experienta vasta si cu angajati specializati in aceasta privinta.

Iata ce trebuie sa se faca pentru vanzarea profitabila a unei companii!

Vanzarea unei companii este benefica pentru obtinerea de capital necesar dezvoltarii altor afaceri, insa este obligatoriu ca intreaga procedura sa fie aplicata in mod corespunzator. In acest sens specialistii recomanda trecerea prin cateva etape esentiale:

  1. Prima etapa este reprezentata de evaluarea companiei. Demersul are scopul de a calcula valoarea reala a afacerii, element care poate sa duca la determinarea pretului corect de vanzare, fie a intregii afaceri, fie a unei parti a acesteia. In acest sens pot fi aplicate diverse metode, precum evaluarea comparativa sau fluxurile de numerar actualizate. Pentru obtinerea de rezultate optime este utila apelarea la experti in evaluari care pot oferi date corecte, ce pot fi utilizate cu succes in negocierea viitoare;
  1. A doua etapa este cea a pregatirii documentatiei ce va fi utilizata in procesul de vanzare. Cumparatorii vor dori sa aiba acces la o serie de documente relevante ce arata istoricul de business. Printre acestea se numara rapoartele si bilanturile comerciale, contractele actuale si trecute, precum si orice alte documente care i-ar putea interesa. Un efort sustinut in acest demers arata seriozitatea antreprenorului si poate constitui un element care sa decida achizitia;
  1. A treia etapa este reprezentata de identificarea mai multor cumparatori potentiali. Acestia pot fi identificati dintre partenerii de afaceri, investitori sau, de ce nu, din randul competitiei care apreciaza soliditatea companiei. Datele vanzarii trebuie sa ajunga la un numar cat mai mare de potentiali cumparatori, deoarece in acest mod se poate obtine un pret corect;
  1. A patra etapa este cea a negocierii, in care se discuta elemente, precum pret, modalitate de plata, termeni de aplicare a intelegerii si diverse clauze ce garanteaza un demers corect si rapid;
  1. Nu trebuie sa se treaca peste etapa structurarii tranzactiei. In acest moment se vor clarifica toate aspectele fiscale si juridice relevante, ce pot fi identificate cu ajutorul unui avocat specializat in tranzactii;
  1. Ultima etapa este reprezentata de semnarea contractului si de finalizarea tranzactiei. Este important sa se obtina garantia respectarii tuturor regulamentelor si legilor statului roman si ale Uniunii Europene pentru a nu aparea probleme ulterior.

In concluzie, vanzarea unei companii poate reprezenta o buna oportunitate de obtinere de acces la fonduri semnificative, cu conditia aplicarii demersului intr-un mod adecvat, ce respecta regulile economice si legislatia actuala. 

Surse foto: unsplash.com