Cum sa incepi o afacere online?

Cum sa incepi o afacere online

Cum sa incepi o afacere online?

Acum ceva vreme era destul de dificil sa pornesti o afacere pe cont propriu. Doar anumite persoane aveau resursele necesare. Dar, de cand cu expansiunea eCommerce-ului, lucrurile au devenit mai usoare si accesibile

Te intereseaza sa stii cum sa incepi o afacere online? Iti recomandam cursul online StartUp in eCommerce din Academia Gomag.

De asemenea, gasesti mai jos o lista cu cei mai importanti pasi de parcurs.

Ce trebuie sa retii e ca oricine poate parcurge acesti pasi si deschide o afacere in mediul online, indiferent de pregatire. Trebuie doar sa ai dorinta si motivatie de a reusi si sa fii dispus(a) sa investesti timp. 

In primele luni de la lansare, implicarea ta poate face diferenta in reusita afacerii tale.

1. Gaseste ideea de afacere

Ideea de afacere ar trebuie sa fie legata de o nevoie din piata si, ideal, de o pasiune sau un interes de-ale tale. Desi e bine sa faci ceva din pasiune, scopul de a avea o afacere este atingerea independentei finaciare. 

Asadar, trebuie sa te asiguri ca oamenii sunt dispusi sa plateasca pentru solutia oferita (sub forma de produse sau servicii). Iar pentru a reusi, solutia pe care o oferi trebuie sa acopere o nevoie mai bine decat o fac altii. 

2. Testeaza ideea de produs – fa un research

Odata ce ai gasit cea mai buna idee pentru afacerea ta (si tipul de produse pe care le vei vinde), testeaza ideea pentru a vedea cum prinde la public. Te poti folosi de social media pentru a vedea cat de interesata e lumea de produsele tale

Poti oferi familiei, prietenilor si cunoscutilor mostre/produse cadou si sa le ceri feedback. Desigur, fa si un research online pentru a vedea cat de cautat e tipul de produse pe care vrei sa le vinzi.

3. Fa un studiu de piata

Un studiu de piata este mai mult decat indicat, inainte de a lansa orice tip de business. Acest studiu ar trebui sa includa atat categoriile de produse ce le vei oferi in magazinul tau, cat si audienta ideala pentru business. 

Vezi cat sunt de cautate produsele, ce nevoi au oamenii, ce cauta si ce interese au. Vezi si cui poti vinde, cat sunt dispusi sa plateasca si cum le poti oferi produsele. Fa si un studiu al competitiei, pentru a vedea cu cine imparti piata si cum sa abordezi clientii astfel incat sa te aleaga pe tine. 

4. Vezi cine e audienta ta – contureaza avatarul de client

Este esential sa stii cui vinzi. Fara astfel de informatii campaniile tale de promovare si de marketing nu vor genera efectele dorite. Trebuie sa intelegi audienta targetata, pentru a stii cum sa le prezinti solutia oferita. 

Ce informatii sunt utile? Ce varsta, gen, profesie, nivel de venit si preferite/interese au potentialii clienti? De unde vin/unde locuiesc? Ce opinii, valori, pareri au? Construieste un tipar al clientului ideal si creeaza campanii de marketing in jurul lui. In timp, vei putea impartii clientii in categorii si sa ii targetezi cu oferte mai eficient. 

5. Gaseste surse de incredere pentru produsele pe care le vei vinde

Fie ca iti creezi propria linie de produse sau vinzi produse de la anumite brand-uri, sursa trebuie sa fie una de incredere. Asta inseamna ca furnizorul isi va respecta partea de intelegere, va fi prompt in livrarea produselor si va fi atent la calitatea produselor. 

Cu siguranta nu vrei sa ramai fara cele mai vandute produse. Alege intotdeauna cu grija partenerii, indiferent de tipul lor.

6. Defineste-ti brand-ul si imaginea

Brand-ul este reflexia si vibratia unei afaceri. Fiecare element, de la numele afacerii si pana la design-ul site-ului ar trebui sa transmita acelasi mesaj vizual. Cu alte cuvinte, consistenta este cheia succesului cand vine vorba de brand si imagine. Retine ca aceeasi regula se aplica indiferent unde iti faci simtita prezenta (newslettere, email-uri, social media, impachetarea comenzilor etc.).

La ce sa fii atent(a)? Logo-ul, schema de culori, font-urile, aranjarea in pagina, elementele grafice, imaginile, toate contribuie la identitatea si imaginea unei afaceri.

7. Lanseaza-ti magazinul online

Pentru a-ti putea lansa magazinul online, va trebui mai intai sa alegi o platforma si sa configurezi magazinul. O platforma specializata in eCommerce este o alegere mult mai potrivita, din moment ce ofera tot ce ai nevoie pentru a duce la bun sfarsit acest proces. 

De asemenea, ajuta mult sa poti face tu setarile importante si sa ai control asupra magazinului, fara a fi nevoie de programatori si firme de IT. 

Inainte de a lansa oficial magazinul, asigura-te ca totul functioneaza bine. Produsele ar trebui sa aiba descrieri detaliate si imagini clare, iar procesul de check-out ar trebui sa se deruleze rapid si fara probleme.

8. Creste-ti afacerea

Dupa lansare, obiectivul principal este cresterea vanzarilor si, implicit, a afacerii. Pentru asta va trebui sa pui la punct o strategie. Strategia poate sa contina anunturi platite, colaborare cu influenceri, marketing pe social media, email marketing si actiuni de SEO. 

Incearca diferite modalitati de a ajunge la clienti, pentru ca nu stii de unde vor veni cele mai consistente rezultate.

Urmeaza un curs specializat despre cum sa incepi o afacere online. Ai cei mai importanti pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a-ti asigura un start bun. 

Stii ce mai poti face pentru un start bun? Investeste in dezvoltarea ta ca antreprenor/antreprenoare. Consolidarea cunostintelor reprezinta un avantaj cand iti doresti o afacere de succes.