Ce este ISO 9001 si pentru ce este?
Printre cele mai remarcabile standarde ISO si cu o mai mare recunoastere pe piata, se numara ISO 9001, care permite organizatiilor sa gestioneze si sa controleze continuu calitatea in procesele lor.
Acest standard este un standard de referinta care permite cunoasterea performantei unei organizatii si mentinerea ordonata a fiecaruia dintre pasii sau fazele din cadrul proceselor certificate in fiecare dintre companii.
Dupa cum e deja mentionat, acest standard genereaza multe beneficii si prezinta competente mari organizatiilor care isi ating sigiliul de calitate; Printre cele mai importante beneficii se numara:
- Deveniti un concurent proeminent pe piata
- Satisfacerea nevoilor clientilor prin intermediul sistemului de management al calitatii
- Economisiti costuri, timp si resurse prin optimizarea proceselor
- Imbunatatirea performantei operationale a fiecarui proces certificat
- Reducerea erorilor si a practicilor reglementate pentru rezolvarea acestora
- Angajamentul intregii organizatii prin procese interne eficiente
- Vizibilitatea si cresterea clientilor in cadrul pietei
- Extinderea oportunitatilor de afaceri generate
- Un serviciu pentru clienti concentrat si mai multumit, atat pentru companie, cat si pentru clienti.
Certificarea ISO 9001 presupune dezvoltarea unor practici eficiente care permit companiei sa creasca si sa-si realizeze erorile si problemele in fiecare proces; Pentru a oferi o solutie si a genera noi scheme de imbunatatire eficiente in fiecare dintre procesele sale.
De asemenea, serveste la motivarea personalului si la mentinerea acestora angajamentul fata de fiecare dintre pasii din procesele interne ale organizatiei, pe langa furnizarea optiunilor necesare pentru formarea si imbunatatirea starii de cunostinte a angajatilor in functionarea companiei si functionarea acesteia.
Contribuie, ca un avantaj competitiv si permite organizatiei sa-si infrunte obiectivele de profitabilitate, calitate si tehnologie in dezvoltarea durabila a organizatiei si a mediului sau. Este cel mai bun mod de a demonstra fermitatea unei companii in indeplinirea cerintelor si obiectivelor stabilite pentru a se conforma certificarii unui sistem de management al calitatii.
Cum se obtine certificatul ISO 9001?
Conform specialistilor, sunt identificati mai multi pasi sau faze pentru a obtine certificarea ISO 9001 in cadrul oricarei organizatii:
1.- Diagnostic
Revizuirea datelor organizatiei pentru a face contact si cunostinte ale companiei si posibilitatile de adaptare la ISO 9001.
2.- Planificare
Faceti o abordare globala a procesului sau proceselor care urmeaza sa fie efectuate pentru a obtine certificarea, ghidata de consultanti experti Ingertec impreuna cu personalul organizatiei, inclusiv un program, o harta de lucru si o harta de urmarire.
3.- Instruire
Consultantii vor efectua instruiri cu tot personalul companiei implicat in procesele pe care doresc sa le certifice si care vor fi apoi auditate.
4.- Documentatie
Consultantul va fi responsabil pentru elaborarea manualului, proceselor si a intregii documentatii necesare pentru proiect, conform cerintelor ISO 9001 si a naturii organizatiei dumneavoastra.
5.- Punerea in aplicare
Toate sfaturile expertilor pentru proiectarea sistemului de management al calitatii intr-un mod functional si crearea de inregistrari necesare pentru a demonstra conformitatea cu ISO 9001.
6.- Auditul intern
Acesta va fi realizat de auditori experti, independenti si calificati de entitatile de certificare acreditate .
7.- Auditul extern
Acompaniamentul consultantilor va ajuta la verificarea auditului extern, pentru a garanta succesul procesului de certificare.
8.- Inchiderea abaterilor
Un serviciu complet va fi furnizat pana la obtinerea certificarii, ajutand la inchiderea neconformitatilor procesului de audit si garantand certificarea organizatiei.
Cat costa certificarea ISO 9001?
Deoarece este o certificare personalizata, adica fiecare organizatie este un caz special; Valoarea certificarii ia in considerare mai multe aspecte cheie si poate varia in functie de marimea organizatiei, complexitatea proceselor care urmeaza sa fie certificate, organizatia anterioara pe care compania o are si instruirea pe care personalul o are la momentul inceperii procesului. Vezi aici mai multe despre ISO 9001.
Fiecare caz este diferit si reprezinta o oportunitate de crestere a companiei si satisfactia pe care o vor avea clientii si imputernicirea pe care organizatia o va putea juca pe piata cu sigiliul calitatii obtinute.
Concluzii – ce este iso ?
ISO (Organizatia Internationala pentru Standardizare) reprezinta Organizatia Internationala pentru Standardizare. Aceasta organizatie este responsabila pentru promovarea dezvoltarii normelor sau standardelor internationale pentru a asigura calitatea, siguranta si eficienta produselor si serviciilor.
Certificarea in orice standard ISO se face in mod voluntar pentru a creste eficienta si profitabilitatea economica a proceselor din cadrul organizatiilor si pentru a obtine avantaje si beneficii suplimentare in cresterea oricarei companii.
Toate certificarile ISO promoveaza standardizarea proceselor, ceea ce permite validarea cerintelor privind sistemele de management din cadrul companiilor pentru cresterea si generarea de valoare adaugata.
Beneficiile stabilirii indicatorilor de management
In afara de studierea proceselor, lucrul interesant este sa stim cum functioneaza.
Iar acest lucru se realizeaza prin stabilirea indicatorilor de management in procese, in special in cele care pot fi mai critice.
Stiind ce sa masori intr-un proces este ceea ce face diferenta intre a avea procesele controlate sau nu.
Unul dintre beneficiile implementarii ISO 9001 este implementarea si masurarea acestor indicatori de management in timp.