Care crezi ca sunt cele mai scumpe barci si yahturi din lume ?

Care crezi ca sunt cele mai scumpe barci si yahturi din lume ?

Care crezi ca sunt cele mai scumpe barci si yahturi din lume ?

Serene

Serene, un megayaht fantasy de aproximativ 485 de milioane de euro care gazduieste cel mai scump tablou din lume: „Salvator Mundi”, de Leonardo Da Vinci. Acesta este inchiriat cu aproximativ 5 milioane de euro pe saptamana si este detinut in prezent de Mohamed Bin Salman, print al Arabiei Saudite. In prezent se fac si cursuri de navigatie iar noi recomandam cursuri navigatie Skipperacademy

Serene a fost lansat in 2011, iar santierul naval italian Fincantieri Yachts l-a inzestrat cu lux de-a lungul celor 133 de metri lungime. Una dintre caracteristicile sale cele mai izbitoare este ca are o suita de master care are vederi subacvatice, precum si propriul semineu. De asemenea, are o piscina interioara, doua helipad-uri, un hangar pentru a stoca elicopterul atunci cand nu este utilizat si un garaj pentru a gazdui alte barci in interior, unde este inclus un submarin.

Topaz

Topaz este un megayacht de lux detinut in prezent de miliardarul Mansour bin Zayed bin Sultan Al Nahyan, vicepremier al Emiratelor Arabe Unite si membru al familiei regale din Abu Dhabi. Este o barca care depaseste 460 de milioane de eurosi are in interior un garaj plin de cat mai multe barci si jucarii de apa, cum ar fi jet ski-uri, mini-submarine, catamarane, barci gonflabile, barci gonflabile, barci cu vaca, surf cu zbaturi.

Dubai

Dubai este un iaht de lux de aproximativ 350 de milioane de euro care se remarca prin gazduirea unei scari circulare gigantice cu trepte de sticla care isi schimba culoarea, mozaicuri lucrate manual si o piscina cu gresie, de asemenea, lucrata manual. Actualul sau proprietar este Mohammed bin Rashid Al Maktoum, prim-ministrul Emiratelor Arabe Unite si conducatorul Emiratului Dubai, dupa cum indica si numele navei sale.

Al Said

Unii decid sa-si numeasca megayacht-ul dupa orasul in care sunt conducatori, iar altii aleg sa-i dea propriul nume de familie. Acesta este cazul sultanului Qaboos bin Said din Oman, care si-a dat numele celui de-al saptelea cel mai scump iaht din clasament, Al Said, cu o valoare de 280 de milioane de euro. Este realizat in intregime din otel si una dintre caracteristicile sale cele mai izbitoare este ca in interiorul sau are un teatru cu capacitatea de a gazdui toti membrii unei orchestre de mai mult de cincizeci de muzicieni.

Dibar

Dilbar este singurul iaht din lume care are la bord o farmacie si o sala de operatie. Aceste facilitati sunt dotate cu mobilier exclusivist semnat de Tecny-Farma, iar mobilierul sau farmaceutic de lux are incuietori de ultima generatie pentru a preveni deschiderea accidentala. Se estimeaza ca pretul sau este de 241 de milioane de euro, iar actualul sau proprietar este miliardarul rus Alisher Usmanov.

Superyacht-ul A

Superyacht-ul A este megayacht-ul care se distinge cel mai mult de toate cele mentionate, deoarece este singurul iaht cu vele si, in plus, cel mai mare din lume. Catargele sale, rotative, ating 100 de metri inaltime, de fapt, sunt atat de mari incat intr-una dintre ele a fost amplasata o cabina. Pretul sau este estimat la 233 de milioane de euro, iar actualul proprietar este magnatul rus Andrey Melnichenko.

Cum au evoluat barcile in istorie?

Pana in vremea Epocii Descoperirilor — incepand cu secolul al XV-lea — navele cu armatura patrata, cu mai multe catarge erau norma si erau ghidate de tehnici de navigatie care includeau busola magnetica si observarea soarelui si a stelelor care permiteau calatorii transoceanice.

In timpul Epocii Descoperirilor, navele cu vele figurau in calatoriile europene in jurul Africii pana in China si Japonia; si peste Oceanul Atlantic pana in America de Nord si de Sud. Mai tarziu, navele cu vele s-au aventurat in Arctica pentru a explora rutele maritime din nord si pentru a evalua resursele naturale. In secolele al XVIII-lea si al XIX-lea, navele cu vele au facut studii hidrografice pentru a dezvolta harti pentru navigatie si, uneori, au transportat oameni de stiinta la bord, ca si in calatoriile lui James Cook si a doua calatorie a HMS Beagle cu naturalistul Charles Darwin .

La inceputul anilor 1800, goeletele si brigantinele care rulau rapid blocade – Baltimore Clippers – au evoluat in nave cu panze cu trei catarge, in mod obisnuit echipate cu nave, cu linii fine care au sporit viteza, dar au redus capacitatea pentru incarcaturi de mare valoare, cum ar fi ceaiul din China.

Catargele aveau o inaltime de pana la 100 de picioare (30 m) si puteau atinge viteze de 19 noduri (35 km/h), permitand treceri de pana la 465 de mile marine (861 km) pe 24 de ore. Clipperele au cedat navelor mai voluminoase si mai lente, care au devenit competitive din punct de vedere economic la mijlocul secolului al XIX-lea.

Au aparut planuri de vele doar cu vele inainte si inapoi ( goelete ), sau un amestec al celor doua (brigantine, barque si barquentines ). Geletele de coasta cu vele de varf cu un echipaj mic de  doua persoane care gestioneaza manevrarea velei au devenit o modalitate eficienta de a transporta marfuri in vrac, deoarece numai panzele din fata necesitau ingrijire in timp ce vira si masini actionate cu abur erau adesea disponibile pentru ridicarea panzelor.