Ce este si la ce ajuta certificatul Iso 9001?
Pentru organizatiile care intreaba cum sa imbunatateasca calitatea produselor si serviciilor lor si sa indeplineasca in mod constant asteptarile clientilor lor, ISO are un raspuns. Familia ISO 9000 se adreseaza unor mai multe aspecte ale managementului calitatii si contine unele dintre cele mai cunoscute standarde ISO.
DE CE ISO 9001?
ISO 9001 stabileste criteriile pentru un sistem de management al calitatii si este singurul standard din familie care poate fi certificat (desi aceasta nu este o cerinta). Poate fi folosit de orice organizatie mare sau mica, indiferent de domeniul sau de activitate. De fapt, exista peste un milion de companii si organizatii din peste 170 de tari care detin in prezent certificat iso 9001.
Acest standard se bazeaza pe o serie de principii de management al calitatii, inclusiv o concentrare puternica asupra clientilor, motivatia si implicatiile managementului superior, abordarea proceselor si imbunatatirea continua. Aceste principii sunt explicate mai detaliat in principiile ISO de management al calitatii.
Folosirea ISO 9001 va ajuta sa va asigurati ca clientii obtin produse si servicii consistente si de buna calitate, ceea ce aduce la randul sau multe avantaje comerciale.
Cum este implementat ISO 9001?
Incepand cu asistenta de management si identificand cerintele clientilor pentru SGC, va trebui sa incepeti cu definirea politicii dvs. de calitate si a obiectivelor de calitate, care impreuna definesc domeniul de aplicare general si implementarea sistemului de management al calitatii.
Impreuna cu acestea, va fi de-asemenea nevoie sa creati procesele si procedurile obligatorii si suplimentare necesare pentru ca organizatia dvs. sa creeze si sa livreze in mod corespunzator produsul sau serviciul dvs. Exista sase documente obligatorii care trebuie incluse, iar altele trebuie adaugate pe masura ce compania le considera necesare.
Aceasta creatie de documente poate fi realizata intern de angajatii dvs. sau puteti sa beneficiati de ajutor prin angajarea unui consultant sau achizitionarea documentatiei standard.
Odata ce toate procesele si procedurile sunt la locul lor, va trebui sa operati QMS pentru o perioada de timp. Procedand astfel, veti putea colecta inregistrarile necesare pentru a trece la pasii urmatori: pentru a va audita si revizui sistemul si pentru a obtine certificarea.
Ce este certificarea QMS?
Certificarea QMS, denumita si certificare ISO 9001, se refera la certificarea sistemului de management al calitatii al unei companii in raport cu cerintele ISO 9001.
Certificarea ISO 9001 pentru compania dvs. implica implementarea unui SGC bazat pe cerintele ISO 9001 si apoi angajarea unui organism de certificare recunoscut pentru a audita si aproba SGC-ul dvs. ca indeplinind cerintele standardului ISO 9001. Odata ce organizatia dvs. este certificata ISO 9001, veti obtine certificatul cu sigla ISO 9001 pe care il puteti utiliza pentru a face publicitate ca organizatia dvs. a indeplinit toate cerintele ISO 9001.
Este obligatorie certificarea ISO?
Certificarea ISO a QMS conform standardului ISO 9001 2015 este foarte adesea o cerinta a clientului pentru furnizorul sau, dar standardul in sine nu necesita o certificare.
Atunci cand clientul solicita certificarea, nu este acceptabil doar sa se implementeze cerintele ISO 9001 si sa se revendice conformitatea cu acestea; trebuie, de asemenea, sa treceti la procesul de certificare si sa solicitati auditorilor organismului de certificare sa confirme ca procesele dvs. indeplinesc toate cerintele.
Certificarea ISO 9001 pentru persoane fizice nu este de asemenea o cerinta a standardului, dar instruirea si certificarea ISO 9001 este cea mai buna metoda pentru a obtine cunostinte si competente despre acest standard.
Merita ISO 9001?
Avantajele pe care le ofera standardul ISO 9001 nu pot fi supraevaluate; companiile mari si mici au folosit acest standard in mare masura, asigurand economii de costuri si venituri suplimentare. Iata doar cateva dintre aceste beneficii:
Un certificat iso 91001 va ajuta sa va imbunatatiti imaginea si credibilitatea. Cand clientii vad ca sunteti certificat de un organism de certificare recunoscut, vor intelege ca ati implementat un sistem care se concentreaza pe indeplinirea cerintelor clientilor. Acest lucru le ofera increderea ca veti livra ceea ce ati promis, iar acest lucru cu siguranta va va aduce noi clienti.
Imbunatatirea satisfactiei clientilor – Unul dintre cele mai importante principii ale ISO 9001 QMS este concentrarea pe imbunatatirea satisfactiei clientilor prin identificarea si satisfacerea cerintelor si nevoilor acestora. Imbunatatind satisfactia, imbunatatiti afacerile repetate ale clientilor.
Cat va poate costa sa obtineti certificarea ISO 9001?
Costurile certificarii ISO 9001 vor diferi de la o companie la alta. Fiecare companie este diferita; de exemplu, unele includ procesul de proiectare si dezvoltare, iar altele nu, iar cantitatea de efort necesara pentru a implementa procesele necesare pentru a indeplini cerintele (si costurile asociate cu aceasta) va varia.
In mod similar, costurile pentru auditorii de certificare vor fi diferite in functie de complexitatea proceselor dvs. si de numarul de angajati implicati. Unele dintre principalele categorii de costuri pe care va trebui sa le luati in considerare includ invatarea despre ISO 9001, ajutorul extern, costul timpului angajatilor, costurile de certificare, si in cele din urma, costurile pentru intretinerea SGC.