Importanta implementarii standardelor de calitate in compania dumneavoastra: ISO 9001

Importanta implementarii standardelor de calitate in compania dumneavoastra: ISO 9001

Importanta implementarii standardelor de calitate in compania dumneavoastra: ISO 9001

In prezent, exista standarde si norme care ne permit sa stabilim niveluri de calitate in procesele care sunt dezvoltate in compania noastra. Acesta este cazul ISO 9001.

Pe langa faptul ca este o platforma ideala de la care sa se indrepte catre alte certificari ale sistemelor de management al responsabilitatii sociale, de mediu, de siguranta sau sociale, ISO 9001 permite intreprinderilor mici si mijlocii sa se plaseze la nivelul celui mai mare, egal in ceea ce priveste eficienta si concurand in sanse egale pe piata agresiva de astazi.

Datorita implementarii unui sistem de management al calitatii in conformitate cu standardul UNE-EN ISO 9001, organizatia isi demonstreaza capacitatea de a furniza in mod constant produse sau servicii care indeplinesc cerintele clientilor si reglementarile aplicabile.

Printre alte avantaje, ofera posibilitatea de a intalni clienti care, din ce in ce mai mult, necesita furnizori certificati, crescand posibilitatea de a-si creste vanzarile in Uniunea Europeana, imbunatatindu-si propriile sisteme de calitate, precum si documentatia si furnizorii in ceea ce priveste performanta si, de asemenea, generand o mai mare incredere intre furnizori si clienti.

Acest standard international promoveaza adoptarea unei abordari bazate pe procese atunci cand se dezvolta, se implementeaza si se imbunatateste eficacitatea unui sistem de management al calitatii, bazat, la randul sau, pe ciclul de imbunatatire continua PDCA (Plan, Do, Check, Act).

Beneficii pentru piata:

  • Imbunatatiti imaginea produselor si/sau serviciilor oferite.
  • Sa le promoveze dezvoltarea si sa-si consolideze pozitia.
  • Castigati cota de piata si accesati pietele externe datorita increderii pe care o genereaza in randul clientilor si consumatorilor.

Beneficii pentru clienti:

  • Cresterea satisfactiei clientilor.
  • Elimina mai multe audituri.
  • Accesul la contractele de calitate incheiate cu clientii.

Beneficii pentru managementul companiei:

  • Sa serveasca drept mijloc de mentinere si imbunatatire a eficacitatii si a adecvarii sistemului de management al calitatii, prin evidentierea punctelor de imbunatatire.
  • Sa puna bazele managementului calitatii si sa stimuleze compania sa intre intr-un proces de imbunatatire continua.
  • Cresterea motivatiei si participarii personalului, precum si imbunatatirea gestionarii resurselor.

La implementarea ISO 9001:2015 este necesar sa se tina seama de trei concepte importante:

  1. Nevoia de leadership
    Nu exista un sistem de management eficient fara un colectiv de oameni care sa lucreze cu un scop comun, iar pentru ca acest lucru sa fie posibil, este necesara conducerea conducerii superioare. Cerintele sistemului de management al calitatii trebuie sa fie integrate cu procesele esentiale ale organizatiei, iar obiectivele sale trebuie sa faca parte din planificarea strategica.
  2. Pentru a realiza aceasta aliniere, implicarea conducerii superioare si capacitatea lor de a implica alte persoane in eficacitatea muncii lor este fundamentala. Acum, mai mult ca niciodata, este necesar sa participam la ceea ce se intampla in jurul nostru, atat in afara, cat si in interiorul organizatiei in sine. Exista factori care trebuie luati in considerare la planificarea proceselor: mediul concurential, tehnologiile existente, cadrul juridic in care ne desfasuram activitatea, valorile corporative etc.

    Oricare dintre aceste elemente poate afecta realizarea obiectivelor noastre si gradul in care oferim clientilor nostri produse si servicii conforme. Clientul va continua sa fie punctul central al ISO 9001 si, pentru a se asigura ca cerintele sale sunt indeplinite, trebuie sa se considere de catre fiecare organizatie ca pot exista si alte parti interesate, ale caror asteptari sau cerinte ar putea afecta produsul sau serviciul pe care il oferim.

  3. Managementul schimbarii Atat o buna identificare a contextului in care isi desfasoara activitatea, cat si o demonstratie clara de leadership si angajament din partea conducerii superioare sunt esentiale pentru a face fata situatiilor de schimbare constanta cu care se confrunta in prezent orice organizatie: noi practici de afaceri, tehnologii in evolutie permanenta, internationalizarea pietelor, toate aceste forte de a adopta o predispozitie la schimbare. Proiectul standardului are un impact deosebit asupra modului in care sunt actionate aceste situatii, atat din punct de vedere al planificarii (luand in considerare in mod sistematic si planificat posibilele consecinte ale schimbarii, disponibilitatea resurselor, alocarea responsabilitatilor etc.), cat si in ceea ce priveste revizuirea si controlul schimbarilor atunci cand acestea au avut loc intr-un mod neplanificat.

Riscul ca parte a abordarii
Procesului Prin acest concept, se intentioneaza ca organizatia sa identifice acele scenarii posibile in care rezultatele asteptate nu au putut fi indeplinite si sa stabileasca actiunile pertinente pentru a aborda astfel de riscuri. Cu alte cuvinte, este necesar sa se tina seama de natura preventiva pe care trebuie sa o furnizeze un sistem de management al calitatii, care parea sa fi fost prea simplificata prin aplicarea „actiunilor preventive” ca instrument in acest scop. Prin aceasta abordare, nu este necesar sa se includa cerinte specifice privind actiunea preventiva actuala. Vezi aici preturi ISO.

Cu toate acestea, este important sa ne amintim ca abordarea bazata pe riscuri incorporata in domeniul de aplicare al ISO 9001 recunoaste diversitatea proceselor care pot fi definite si diferitele consecinte pe care o situatie de risc le poate avea asupra cerintelor produselor si serviciilor sau asupra satisfactiei clientilor.