4 pași simpli prin care îți poți motiva angajații
Să își motiveze angajații pe termen scurt, dar și pe termen lung, poate să fie o adevărată provocare pentru orice manager. În perioadele mai dificile sau atunci când există unele condiții fluctuante, motivația se poate diminua, un lucru care poate duce și la performanțe scăzute.
Iar indiferent de firma pe care o conduci, motivarea angajaților este un element cheie al reușitei tale. De ce? Pur și simplu pentru că, un angajat motivat este mai productiv și își poate atinge obiectivele mai ușor. Iată deci care sunt pașii simpli de urmat pentru a-ți motiva angajații.
Oferă recunoștință angajaților
Este foarte util să fii recunoscător pentru eficiența și performanțele angajaților tăi, oferindu-le un cadou 8 martie, de exemplu. Vei vedea că, o astfel de recompensă sau o recunoaștere verbală sau orice alt tip de apreciere va ameliora și va întări relația dintre angajat și angajator. Iar dacă vei adapta tipul de recunoștință sau apreciere diverselor nevoi și stiluri al angajaților, vei vedea că acest lucru are un mai mare impact.
Construiește o cultură a recunoștinței
Să le dai angajaților tăi o modalitate de a se simți apreciați te poate ajuta mai mult decât crezi. Pe doamne le poți recompensa prin cele mai frumoase cosuri cadou dedicate femeilor va favoriza un mediu mai motivant. Încurajând angajații să-și celebreze valorile sau realizările vei reuși să construiești o cultură a recunoștinței.
Adaptează obiectivele mai ambițioase
Obiectivele ambițioase sunt cele care atrag oportunități exponențiale și recompense care provin de la unele activități care necesită un efort suplimentar, inspirând creșterea în echipele care ar putea să se complacă. Prin stabilirea unor obiective ambițioase fără compromisuri, creativitatea echipei crește și poate duce la o mai mare motivație și realizări în viitor.
Obiectivele trebuie să fie SMART
Fiecare obiectiv de afaceri și personal devine mai ușor de atins cu ajutorul unui instrument bine stabilit: obiectivele SMART. Crearea și atingerea obiectivelor de afaceri pot fi dificile dacă nu se ia în considerare dacă obiectivele sunt specifice, măsurabile, realizabile, realiste sau oportune.
Pentru a utiliza instrumentul SMART pentru a verifica scopurile sau obiectivele, procedează după cum urmează:
S – Specific – adică detaliile specifice ale obiectivului tău, cum ar fi ce trebuie realizat, cine este responsabil și pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a ajunge acolo.
M – Măsurabil – obiectivul trebuie să fie măsurabil folosind cel puțin o măsură cuantificabilă.
A – Accesibil – adică dacă obiectivul tău este realizabil cu resursele, competențele, experiența și timpul de care dispui.
R – Realist – dacă obiectivul este realist, din nou cu resursele, competențele, experiența și timpul pe care le aveți la dispoziție.
T – Timp bine stabilit – clarifică calendarul exact al obiectivului, cu etape clare sau cu un scop final pe care să îl urmărești.