TOP 5 lucruri care te ajută să fii mult mai ordonat la birou
Productivitatea este unul dintre aspectele principale atunci când ești la job, mai ales dacă îți dorești să ai o balanță între viața profesională și cea personală. Aceasta se obține treptat, iar unul dintre aspectele cheie în a lucra într-un mod cât mai productiv este și organizarea pe care o ai la birou. Aceasta te va ajuta să reduci din stres, să fii mult mai eficient, dar și să ai parte de o atmosferă care să îți placă și să te liniștească.
Iată 5 lucruri pe care să le faci pentru a deveni mult mai ordonat atunci când ești la birou:
1. Asigură-te că ai spații de depozitare
Fie că vrei sau nu, documentele și cele necesare lucrului se vor aduna la tine pe birou, motiv pentru care va trebui să ai cel puțin un spațiu unde să le poți depozita, astfel încât masa ta să fie mereu liberă și să nu simți că nu ai loc. Recomandarea noastră este să alegi un birou ce are și sertare și dulap încorporat, tocmai pentru a-ți fi ușor să iei obiectele pe care le folosești zilnic.
2. Nu ține lucruri care nu îți folosesc!
Chiar dacă ai spațiu de depozitare suficient, încearcă să nu ții lucruri care nu îți folosesc, indiferent dacă vorbim despre documente sau despre obiecte. Alege să depozitezi doar acele documente care nu pot fi arhivate online, iar în ceea ce privește obiectele, gândește-te la ce utilizezi zilnic, iar ce nu oferă-le colegilor tăi, poate chiar au nevoie de acestea.
3. Creează un sistem de arhivare
Un alt lucru extrem de important atunci când vrei să ai mereu ordine la birou și în jurul tău este să creezi un sistem de arhivare. În acest fel vei avea mereu idee de ceea ce se află în spațiile de depozitare, iar atunci când vei avea nevoie de ceva, nu vei fi nevoit să cauți extrem de mult. Achiziționează bibliorafturi de aici, de pe CRTBirotica.ro, potrivite tipului tău de documente și inscripționează-le și ordonează-le cronologic sau în ordine alfabetică.
4. Folosește organizatoare de birou
Un truc la care poți apela pentru ca biroul tău să arate cât mai ordonat este să utilizezi organizatoare de birou: suporturi pentru pixuri, pentru post-it-uri, pentru agrafe sau capse. Nu uita că și estetica este foarte importantă, așa că ar fi de preferat ca toate aceste lucruri mărunte să fie din același set, într-o culoare complementară cu nuanța biroului tău.
5. Nu pleca acasă fără a-ți ordona biroul
La finalul programului, asigură-te că îți aloci 10 minute pentru a-ți face curat în spațiul de lucru. În acest fel, biroul tău se va menține ordonat, iar a doua zi când vei ajunge la lucru vei putea să te apuci direct de treabă.
Având în vedere că îți petreci aproximativ 8 ore la birou, spațiul tău trebuie să fie unul în care să te simți confortabil, iar productivitatea ta să fie ridicată.
Sursa foto: pexels.com