Ce este VR?

Ce este VR?

Ce este VR?

Se apropie ziua de nastere a copilului sau pur si simplu vreti sa il rasplatiti pentru rezultatele bune la invatatura? V-ati tot gandit la cum l-ati putea surprinde intr-un mod placut?

Ei bine, cea mai simpla solutie este aceea de a-i oferi sansa de a descoperi realitatea virtuala (VR), dupa ce  veti accesa https://www.univrse.ro/magazin-vr/ si veti vedea despre ce este vorba. Il puteti duce la Univrse de exemplu, pentru a se bucura de o multime de servicii si jocuri VR care il vor provoca sa isi depaseasca limitele.

De-asemenea, aici ii pueti organiza o petrecee tematica, unde sa se bucure de clipe minunate alaturi de persoanele pe care le indrageste. Cu siguranta, nimic nu se compara cu jocurile VR atunci cand vine vorba despre ziua de nastere pentru cel mic.

Despre ce este VR vom discuta in cele ce urmeaza. Ramaneti si cititi pana la final pentru a descoperi informatii interesante.

Ce este realitatea virtuala?

Realitatea virtuala (VR) este utilizarea tehnologiei computerului pentru a crea un mediu simulat. Spre deosebire de interfetele de utilizator traditionale, VR plaseaza utilizatorul intr-o experienta.

In loc sa vizualizeze un ecran in fata lor, utilizatorii sunt scufundati adanc in VR si pot interactiona cu lumi 3D. Simuland cat mai multe simturi posibil, cum ar fi viziunea, auzul, atingerea, chiar mirosul, computerul este transformat intr-o poarta de acces a acestei lumi artificiale.

Singurele limite in ceea ce priveste experientele VR aproape reale sunt disponibilitatea continutului si puterea de calcul ieftina.

Care este diferenta dintre realitatea virtuala si realitatea augmentata?

Realitatea virtuala si realitatea augmentata sunt doua fete ale aceleiasi monede. Te-ai putea gandi la Realitatea Augmentata ca la VR cu un picior in lumea reala: Realitatea Augmentata simuleaza obiecte artificiale in mediul real; Realitatea virtuala creeaza un mediu artificial de locuit.

In Realitatea Augmentata, computerul foloseste senzori si algoritmi pentru a determina pozitia si orientarea unei camere. Tehnologia AR reda apoi grafica 3D asa cum ar aparea din punctul de vedere al camerei, suprapunand imaginile generate de computer peste viziunea unui utilizator asupra lumii reale.

In realitatea virtuala, computerul foloseste senzori si matematica similare. Cu toate acestea, mai degraba decat localizarea unei camere reale intr-un mediu fizic, pozitia ochilor utilizatorului este situata in mediul simulat. Daca capul utilizatorului se roteste, grafica reactioneaza in consecinta. In loc sa compuna obiecte virtuale si o scena reala, tehnologia realitatii virtuale sau VR, creeaza o lume convingatoare si interactiva pentru utilizator.

Tehnologie de realitate virtuala

Cea mai recunoscuta componenta a realitatii virtuale este afisajul montat pe cap (HMD). Tehnologia de afisare este adesea cea mai mare diferenta dintre sistemele imersive de realitate virtuala si interfetele traditionale ale utilizatorilor. De exemplu, mediile virtuale automate CAVE afiseaza activ continut virtual pe ecrane care au dimensiuni mari.

Cu o multitudine de optiuni hardware si software emergente, viitorul dispozitivelor VR portabile inca ramane necunoscut. Concepte precum HTC Vive Pro Eye, Oculus Quest si Playstation VR sunt in tendintei n clipa de fata, dar exista si jucatori precum Google, Apple, Samsung, Lenovo si altii care ar putea surprinde industria cu noi niveluri de imersiune si utilizare.

Oricine poate sa iasa in fata cu dispozitive portabile VR, iar un dispozitiv de dimensiuni reduse care poate functiona intr-o camera de zi, birou sau fabrica a facut ca HMD-urile sa fie in centrul atentiei atunci cand vine vorba de tehnologiile de realitate virtuala.

Realitatea virtuala si importanta sunetului

Aplicatiile convingatoare de realitate virtuala necesita mai mult decat simpla grafica. Atat auzul, cat si viziunea sunt esentiale pentru simtul spatiului unei persoane. De fapt, fiintele umane reactioneaza mai repede la indicii audio decat la indicii vizuale.

Pentru a crea experiente de realitate virtuala cu adevarat captivante, sunetele de mediu exacte si caracteristicile spatiale sunt o necesitate. Acestea confera un puternic sentiment de prezenta unei lumi virtuale.

Jucatori majori in realitatea virtuala: Oculus, HTC, Sony

La sfarsitul anului 2018, primele trei cele mai vandute casti de realitate virtuala erau Sony PlayStation VR (PSVR), Facebook Oculus Rift si HTC Vive. Aceasta nu a fost o surpriza, avand in vedere ca aceleasi trei HMD-uri au fost de asemenea, cele mai bine vandute in 2017. In 2019, peisajul VR s-a extins cu produse de la Google, HP, Lenovo si altii care doresc sa cucereasca o bucata din piata inca in plina expansiune.

Alte utilizari ale VR

Cu siguranta realitatea virtuala nu este utilizata doar in lumea jocurilor. Este prezenta si in alte domenii de activitate. In aviatie, medicina si armata, instruirea in realitate virtuala este o alternativa atractiva la instruirea in direct cu echipamente scumpe, situatii periculoase sau tehnologie sensibila.

Pilotii comerciali pot utiliza cabine de pilotaj realiste cu tehnologie VR in programe de formare care incorporeaza zbor virtual si instruire live. Chirurgii se pot antrena cu instrumente virtuale si pacienti, si isi pot transfera abilitatile virtuale in sala de operatii, iar studiile au inceput deja sa demonstreze ca o astfel de pregatire duce la medici mai rapizi care fac mai putine greseli. Politia si soldatii pot efectua raiduri virtuale care evita sa puna vietile in pericol.