Tractorul- ce este si la ce foloseste?
Un tractor (din latina tractus, participiul pasiv al trahĕre „la tragere” si -sau) este un vehicul special autopropulsat utilizat pentru tractarea sau impingerea remorcilor, barcilor, uneltelor sau a altor masini sau incarcaturi grele.
Exista tractoare destinate diferitelor sarcini, cum ar fi agricultura, constructiile, nautice, terasamentele sau intretinerea spatiilor verzi profesionale (tractoare compacte). Ele se caracterizeaza in principal prin capacitatea lor buna de aderenta la sol.
Utilizarea sa a facut posibila reducerea substantiala a fortei de munca angajate in munca agricola, precum si mecanizarea sarcinilor de incarcare si tractiune care au fost efectuate in mod traditional cu efortul animalelor, cum ar fi magari, boi sau catari. De aici poti cumpara un 0011320400 CUPLA HIDRAULICA TATA CLAAS.
Originea termenului tractor
Conform Dictionarului Academiei Regale, termenul in limba spaniola a fost luat direct de la tractorul englez, care, la randul sau, provine din latinescul tractus, de la trahĕre – a trage. Cuvantul a fost colectat pentru prima data in editia din 1925 a Dictionarului.
Istoria tractoarelor – cand au aparut
Motoare de tractiune
Primele masini agricole motorizate au aparut la inceputul secolului al XIX-lea. Locomobilele erau motoare cu abur pe roti care puteau fi folosite pentru a conduce utilaje agricole folosind scripeti si curele flexibile. Richard Trevithick a proiectat primul motor cu abur stationar „semi-portabil” pentru uz agricol, cunoscut sub numele de „motorul stabil” in 1812, folosit pentru a conduce un thresher de porumb.
Motorul cu adevarat portabil a fost inventat in 1893 de William Tuxford din Boston, Lincolnshire, care a instalat un motor cu abur cu un cazan in stil locomotiva pe o trasura.
Avea o volanta mare pe arborele cotit, iar o curea din piele era folosita pentru a transmite tractiunea pe o punte a caruciorului. In anii 1850, John Fowler a folosit un motor portabil Clayton & Shuttleworth pentru a trage masini agricole folosind cabluri, in primele demonstratii publice ale aplicarii acestei tehnici la culturi.
In paralel cu dezvoltarea initiala a motorului portabil, multi ingineri au incercat sa le faca autopropulsate – precursorii locotractorului. In cele mai multe cazuri, acest lucru a fost realizat prin plasarea unui pinion la capatul arborelui cotit si trecerea unui lant de la acesta la un pinion mai mare pe puntea spate.
Experimente relativ reusite.
Aceste experimente au fost relativ reusite. Primul locotractor potrivit, in forma recunoscuta astazi, a fost dezvoltat in 1859, cand inginerul britanic Thomas Aveling a modificat un locomobil Clayton & Shuttleworth, care a trebuit sa fie transportat de la un loc de munca la altul de catre cai de pescaj, intr-unul autopropulsat. Modificarea a fost facuta prin plasarea unui lant de actionare lung intre arborele cotit si puntea spate.
Prima jumatate a anilor 1860 a fost o perioada de mare experimentare, dar pana la sfarsitul deceniului forma standard a motorului de tractiune a evoluat si s-a schimbat putin in urmatorii saizeci de ani, fiind adoptata pe scara larga pentru uz agricol.
Primele tractoare
Primele tractoare au fost masinile de arat alimentate cu abur. Acestea au fost folosite in perechi, plasate pe fiecare parte a unui camp pentru a trage un plug inainte si inapoi folosind un cablu de sarma. In Marea Britanie, Mann si Garrett au dezvoltat un tractor cu aburi pentru arat direct, dar solul greu si umed al Angliei a insemnat ca aceste modele au fost mai putin economice decat o tragere de cai.
In Statele Unite, unde conditiile de sol permiteau, tractoarele cu aburi erau folosite pentru a ara direct campurile. Locotractoarele motoarelor cu abur au ramas in uz bine in secolul al XX-lea, pana cand au fost dezvoltate motoare fiabile cu ardere interna.
Tractor pe benzina- ce este si cand a fost inventat primul de acest fel
In 1892, John Froelich a inventat si construit primul tractor pe benzina in Clayton County, Iowa, SUA. Un motor pe benzina Van Duzen cu un singur cilindru a fost montat pe sasiul unui motor Robinson, care putea fi controlat si propulsat de cutia de viteze dezvoltata de Froelich. Dupa ce a primit un brevet, Froelich a lansat Waterloo Gasoline Engine Company si a investit toate activele sale. Cu toate acestea, compania nu a avut un mare succes, iar in 1895 a trebuit sa se inchida.
Richard Hornsby & Sons este creditat cu producerea si vanzarea primului tractor cu propulsie petroliera din Marea Britanie, inventat de Herbert Akroyd Stuart. Locotractorul pe benzina de siguranta, brevetat de Hornsby-Akroyd, a fost fabricat in 1896 cu un motor de 20 CP.
Prima unitate a fost cumparata in 1897 de catre domnul Locke-King, iar aceasta este prima vanzare inregistrata a unui tractor in Marea Britanie. Tot in acel an, tractorul a castigat o medalie de argint din partea Royal Agricultural Society of England. Tractorul respectiv va fi ulterior returnat fabricii si echipat cu o pista.