Munca de acasă vs de la birou – care se mai practică în 2023?

Munca de acasă vs de la birou - care se mai practică în 2023?

Munca de acasă vs de la birou – care se mai practică în 2023?

Ultimii ani din viața oamenilor i-au pus pe mulți în postura de la munci de acasă, iar granița dintre viața noastră personală și cea profesională a început să devină, pe nesimțite, destul de subțire. În timp ce unele persoane s-au bucurat de flexibilitatea și comoditatea lucrului de acasă, altora le lipsește interacțiunea socială și mediul de birou. Acum, după ce pandemia nu te mai ține acasă, mulți angajați au început să se întrebe dacă este mai bine să lucreze remote în continuare sau să meargă la birou. 

Descoperă câteva avantaje și dezavantaje ale lucrului de acasă vs birou

  • Avantajele lucrului de acasă:

Flexibilitate: acesta este unul dintre cele mai mari avantaje pe care lucrul de acasă le oferă. Ai posibilitatea să îți stabilești programul singur și să lucrezi atunci când vrei, dacă jobul îți permite. Acest lucru poate fi benefic pentru persoanele cu copii, deoarece pot lucra în jurul programului copiilor lor.

Lipsa navetei: fără a fi nevoie să faci naveta la birou, economisești timp și bani. Nu trebuie să faci față traficului, parcărilor mereu ocupate sau transportului public. Toate acestea pot fi stresante și consumatoare de timp. De asemenea, ai mai mult timp de petrecut în familie, hobby-uri și alte interese.

Confort: munca de acasă permite crearea unui mediu de lucru confortabil, care să se potrivească nevoilor tale. Ai posibilitatea să controlezi lumina, temperatura și nivelul de zgomot. În plus, poți lucra din pat, de la biroul personal sau din canapea, direct din pijamale. De asemenea, în propria casă nu ții cont de restricții, ceea ce înseamnă că poți utiliza un vape pentru începători de la Vaperia, în cazul în care lucrezi din dormitor sau dintr-o altă cameră care nu este bucătărie. 

Productivitate crescută: mulți oameni spun că sunt mai productivi atunci când lucrează de acasă. Există mai puține distrageri și puterea de concentrare devine mai mare când nu sunt distrageri în jur. 

  • Dezavantajele lucrului de acasă:

Izolare: lucrul de acasă poate fi izolator, mai ales dacă locuiești singur. Este posibil să îți  lipsească după un timp interacțiunea socială de la office.

Distragerea atenției: chiar dacă munca de acasă vine cu mai puține distrageri de la colegi, poate fi dificil să rămâi concentrat atunci când există alte distrageri în casa ta, cum ar fi treburile casnice sau membrii familiei. De asemenea, fără un mediu de birou, poate fi ușor să adopți obiceiuri proaste, cum ar fi amânarea sau munca neregulată.

Probleme tehnice: acestea pot fi mai dificile de rezolvat atunci când lucrezi de acasă. Este posibil să nu ai acces la același suport IT ca într-un birou și poate fi necesar să rezolvi problemele pe cont propriu.

Limite neclare: lucrul de acasă poate face dificilă separarea muncii de viața personală. Oricine poate fi tentant să lucreze mai mult timp, ceea ce duce la epuizare.

  • Avantajele lucrului într-un birou:

Interacțiune socială: a sta de vorbă cu colegii, a construi relații și a împărtăși idei este o activitate de care orice ființă omenească are nevoie pentru a se simți bine. Acasă, acest lucru poate să lipsească.

Mediu profesional: un birou oferă un mediu care te poate ajuta să rămâi concentrat și productiv. De asemenea, oferă o rutină care poate ajuta angajații să fie eficienți. 

Separarea muncă-viață: dacă muncești într-un birou cu siguranță vei putea delimita munca și familia. Fiecare cu locul ei și cu timpul ei. 

  • Dezavantajele lucrului într-un birou:

Naveta: naveta zilnică poate fi stresantă și consumatoare de timp, mai ales dacă locuiești într-un oraș cu trafic intens sau te bazezi pe transportul public.

Mai puțină flexibilitate: lucrul la birou poate oferi mai puțină flexibilitate decât cel de acasă. Este posibil să fie nevoie să respecți un program, să stai după pentru sarcini urgente sau să vii mai devreme la job. 

Așadar, pentru a vedea în care din categoriile de mai sus te încadrezi, trebuie să le analizezi foarte bine pe fiecare în parte și să îți dai seama care se potrivește cel mai bine nevoilor tale. 

Sursa foto: Unsplash.com